Dadon: Mój Dhondup Cering

W krainie wysokich ośnieżonych gór

Straciłam ukochanego Dhondupa

Ilekroć go wspominam

Brakuje wolności religii

Om mani peme hung hri

 

Mój Dhondupie Ceringu

Lamo otoczony niebiańskimi istotami

Proszę, miej nas w opiece

Choć noszę Dharmę w sercu

Nie dane mi było spotkać Szlachetnych

 

Oszczędź przeszkód

Biednym i maluczkim

W mandali karmicznych więzi

Ujrzę jeszcze Dhondupa Ceringa

Om mani peme hung hri

 

 

 

Dadon, absolwentka wydziału muzycznego Centralnego Instytutu Mniejszości w Pekinie, była jedną z pierwszych niezależnych artystek i pierwszą wielką gwiazdą rodzącego się tybetańskiego popu – opiewającego piękno Tybetu, wykorzystującego zachodnie instrumenty, zrywającego z komunistyczną propagandą i językiem chińskim. Zdobyła popularność we wszystkich trzech tradycyjnych dzielnicach. W 1992 roku uciekła do Indii. Zagrała w główną rolę filmie Lungta, luźno nawiązującym do jej historii.

„Dhondup Cering” był dla wszystkich słuchaczy Dalajlamą; samą piosenkę – rozpowszechnianą na kasecie, która sprzedała się w astronomicznym nakładzie 20 tysięcy egzemplarzy – natychmiast uznano za pieśń protestu, gdyż nagranie (pierwsze, w jakim wykorzystano buddyjską mantrę) pojawiło się wkrótce po pierwszych demonstracjach w Lhasie, w 1987 roku.